ha nem te vagy a következő steve jobs, de szeretnél boldogulni a munkahelyeden...

kócsolom!

calendar tetris - egy meeting kizárólag akkor lenne megengedhető, ha már nem maradt más megoldás

hogyan rendelkezz a munkaidőd felett?

2018. október 03. - bandirepublic

éppen jason fried és dhh új könyvét olvasom nagy örömmel. rengeteg inspiráló megoldást vezettek be a 20 éve nyereségesen működő cégüknél (basecamp), de a meetingekkel kapcsolatos rendelkezésük egészen rendbontó.

könnyen egyetértek azzal az állításukkal, hogy a megosztott munkahelyi naptár a modern idők legrombolóbb találmánya.

calendar_tetris.png

ismerős az élmény, amikor az angol kollegák rendszeresen szerveznek meetingeket az ebédidőd helyére? nyilván örülnek amikor meglátják, hogy mindenki naptára szabad 11-12h-ig (az ő birodalmi gondolkodásmódjukban), ezért gyorsan beküldenek oda egy meghívást. a megbeszélés végén elégedetten elmennek délben ebédelni, de addigra sajnos itt a kontinensen én már régen éhen haltam, és az idegrendszerem összeomlott a tápanyagok hiányától. ráadásul simán lehet, hogy nekem egyből kezdődik a következő meetingem CET 13:00-kor.

szendvicset sem tudtam venni, mert az előtte lévő meetingem meg közép-európai idő szerint 11:30-13:00-ig tartott.

azzal is próbálkoztam, hogy leblokkolok fél órát a naptáramban minden nap az ebédidőre. de ezt sajnos senki nem tartja tiszteletben. iszonyatosan frusztráló érzés, hogy nem rendelkezem a saját munkaidőmmel, sőt még az ebédidőmmel sem.

a megosztott naptárak világában bárki feldarabolhatja a napodat fél órás szeletkékre, a te beleegyezésed nélkül. ha ránézel a naptáradra hány dolgot látsz benne, amit te raktál oda (az ebéden kívül)? és hány meetinget tett be neked más? ugye!

a helyzet azonban ennél sokkal súlyosabb, mert nem csupán a te naptáradba bombázták be azt a "csak fél órás" kis meetinget, hanem 5 másik emberébe is. 

 ezzel az a legnagyobb baj, hogy képtelenség a fennmaradó 15-30 perces kis szétszabdalt blokkokban érdemi munkát végezni. a legtöbb munkanap eltelik úgy, hogy semmi maradandót nem voltunk képesek alkotni, viszont jól kistresszeltük magunkat. ezért ennél sokkal nehezebbnek kéne lenni szétszaggatni a kollegák munkanapját!

a basecampnél radikális megoldást találtak a problémára.

senki nem láthatja más naptárát, a munkatársak nem tudnak meeting invitációt küldeni egymásnak. minden egyes alkalommal személyesen (telefonon vagy mailben) meg kell győznöd az adott kollégát, hogy betervezzen egy meetinget veled. a basecamp vállalati kultúrájában ez nem egy automatizált folyamat, ahol önkényesen elrabolhatod a másik idejét, ha látsz egy üres fél órát a kalendárjában. 

ez a mai őrült világbán szinte felfoghatatlan, pedig ha belegondolsz nagyon is hasznos lehet. további inspirációért nézd meg a szerző ted előadását, ahol bővebben kifejti, hogy miért nem tudnak az emberek többé munkát végezni a munkahelyükön munkaidőben (a 2 M= management és meetingek). 

 

amikor megmutattam ezt az előző főnökömnek úgy nézett rám, mint egy ufo-ra, pedig ő az egyik M a két tettesből...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsolom.blog.hu/api/trackback/id/tr5514278483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cattaneo 2018.10.03. 12:57:49

Nálunk minden ilyen meetinget megelőzött egy meeting request, és ha éppen más fontosabb dolgom volt, akkor arra kapásból ment a decline. Mivel nekem az irodán kívül is voltak kötelező köreim, mindenki tudta, hogy célravezetőbb személyesen vagy e-mailben egyeztetnie, hogy ott legyek a meetingen. Egyébként a nagyok sok ügybe bevont kollégákkal mi mindig úgy jártunk el, hogy jeleztük feléjük a meeting időpontját és hogy mi lesz a topic, de őt ténylegesen csak akkor hívtuk be, amikor az ő dolgait érintő vagy közreműködését igénylő rész került szóba, így több ideje maradt az érdemi munkára.